Kysymys:
Voinko käyttää iPhone-laturia muiden USB-pohjaisten laitteiden lataamiseen?
Gaurav Gupta
2011-02-25 00:45:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Onko okei käyttää iPhone-laturia lataamaan muita USB-laitteita, kuten Kindle, tai digitaalikameraa (ladattavalla akulla)? Voiko se vahingoittaa laturia tai ladattavaa laitetta?

liittyvä: http://apple.stackexchange.com/questions/2017/is-it-ok-to-charge-my-iphone-with-my-ipad-charger
Kaksitoista vastused:
#1
+14
cregox
2011-02-26 02:07:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Suurin osa tavallisesta USB: stä lataa 0,5 A . Mutta kaikki USB-kaapelit eivät ole standardoituja - on joitain, jotka kestävät jopa 1.8A , ja jopa MacBook Pro sanotaan nostavan jopa 1.1A tarvittaessa. iPhonen laturi tekee vähän enemmän kuin 1.1A ja se on melko kunnollinen. Siksi iPhonen lataaminen tavallisella USB: llä kestää yleensä kaksinkertaisen ajan latautumiseen. iPadin laturi ovat karkeasti 10 W ja 5 V , mikä tarkoittaa 2A

Laturissa ei voi tapahtua mitään vikaa, koska USB-laitteet on tehty toimimaan samalla vakiojännitteellä (noin 5 V ). USB-isännät tuottavat vain maksimaalisen energian, jonka se voi tarjota siihen asti, mitä asiakas voi vastaanottaa. 10 W -energialähde antaa enintään 10 W ja vain 1 W , jos liitetty laite voi kestää vain 1 W .

En ole sähköasiantuntija, mutta ...

Suurempi virtalähde (mitattu wateina ) tai suurempi virta (mitattuna ampeereina) ) itsessään ei voi rikkoa mitään järjestelmää, koska mikä saa ne liikkeelle, on jännitteiden mittaama jännite, joka mitataan volttilla . USB-laitteet ovat valmiita vastaanottamaan noin 5 V (itse asiassa vähän enemmän). Jos saat 220 V ja laitat 110 V : n päälle, mitään vikaa ei tapahdu, mutta se on hyvin heikko. Applen laturit nousevat vain arvoon 5 V , joka on USB-standardin mukainen. Joten joo, kaikki on hyvää ja turvallista.

IPad-laturia koskevat nykyiset / jännitekommentit ovat väärät. Se syöttää 5V @ 2A. IPad muuntaa sisäisesti 5 voltin litiumparistojen lataamiseen tarvittavaksi enintään 4,2 voltiksi. Suoraan sanottuna mikä tahansa laite, jolla on USB-liitin ja joka toimittaa mitä tahansa muuta *, sitten 5 V: n on tulipalon vaara.
Huomautus: käytän iPad-laturia lataamaan (Android) puhelinta säännöllisesti. Se toimii hyvin.
@FakeName, jos tarkoitat, että sekä 4V että 6V USB-isännät ovat molemmat tulipalovaaroja, ei minulla ole mitään järkeä. Mitä tulee iPad-laturiin, [seison korjattuna] (http://gizmodo.com/5535631/the-fastest-and-slowest-way-to-charge-an-ipad). En ole varma, mistä sain 3,7 V: n kuvan, mutta Apple antaa varmasti vaikeuksia julkaista näitä tietoja, koska en löytänyt yhtään!
USB-isäntä, joka toimittaa mitä tahansa muuta kuin 5 V, on (merkittävästi) poissa ominaisuuksista, eikä oikeastaan ​​enää USB-isäntä. USB-isäntä, joka toimittaa 6 V: n, on * ehdottomasti palovaara. 4 V: n * syöttävä USB-isäntä voi olla vaarallinen, riippuen siitä, kuinka liitetty laite käsittelee alijänniteongelmia. Sen * pitäisi * olla turvallinen, mutta en halua vaarantaa sitä.
Lisäksi USB ** on ** standardoitu. Päällä 500 mA (USB 3 on 900 mA). USB-isännät, jotka syöttävät enemmän virtaa, ovat ** standardin vastaisia. Yleensä suurempien latausvirtojen sallimiseksi käytettävät epätyypilliset * laajennukset * on suunniteltu huolellisesti palaamaan normaaliin USB-toimintaan, jos tavallinen USB-laite on kytketty.
Muuten, olet todennäköisesti saanut 3,7 V: n iPad * -akku * -jännitteestä. IPad käyttää litiumpolymeeriakkua, jonka nimellisjännite on 3,6 tai 3,7, riippuen siitä, mitä valmistajaa kysyt. Litiumparistojen todellinen toiminta-alue on 4,2 V (täysin ladattu) - 3,0-3,2 (täysin tyhjentynyt).
Kiitos vielä kerran, @FakeName! Voinko kysyä, mitkä ovat laturin todelliset vakiot? Virta, teho ja / tai jännite? Tähän mennessä ymmärrän, että virta ja jännite toimitetaan, mutta silloin ei olisi mitään järkeä sanoa "10 W: n virtalähde" ​​sen kutsutuksi, jos se on ainoa muuttuja!
#2
+7
Nathan Greenstein
2011-02-25 01:00:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, voit. Se muuntaa verkkovirran tavalliseksi USB-virraksi, joten kaikki, mikä latautuu USB: llä, latautuu iPhonen sovittimella.

#3
+4
Unai Uribarri
2011-10-26 12:51:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

USB-latauksen osalta USB-laitteita on kahdenlaisia:

  • Tyhmät laitteet, jotka eivät tarkista, ovatko ne kytketty laturiin, ja käyttävät aina alle 100 milliampeeria. Jotkut käyttävät jopa 500 mA: ta, mutta niissä ei ole USB-määrityksiä.
  • Älykkäät, jotka tarkistavat, onko ne kytketty laturiin, ja yrittävät käyttää laturin täyttä tehoa (enintään 1800 mA tai 2100 mA).

Applen USB-laturit (1000 mA - 2100 mA) ovat toista tyyppiä, mutta eivät noudata USB: n latausstandardia (1800 mA) eivätkä ole yhteensopivia muiden tätä standardia noudattavien älylaitteiden kanssa. Vain tyhmillä laitteilla ja muilla omenalaitteilla.

#4
+1
hotpaw2
2011-02-25 02:42:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yleensä voit käyttää laturia muihin laitteisiin. Tarkista kuitenkin kyseisen laitteen tehontarve. Esimerkiksi iPhone-laturi ei voi ladata iPadia, joka ei nuku (koska se vaatii 10 W ja iPhone-laturisi on todennäköisesti mitoitettu 5 W: lle).

itse asiassa iPhone-laturi voi ladata iPadin paljon paremmin kuin tavallinen USB. ja molemmat tekevät sen. mutta on totta, että ne eivät välttämättä lataudu tarpeeksi nopeasti, jos iPadia käytetään.
#5
+1
Brad
2012-03-07 00:26:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä ei ole aina turvallista. Yritin ladata Kindle Fire Apple iPhone -latureillani ja päädyin polttamaan 2 niistä.

... siksi he kutsuvat sitä Kindle Fireiksi ...
#6
  0
Chris Quenelle
2011-02-25 05:35:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Minulla on Nuvi-nav-järjestelmä, jossa on mini-USB-lataus- / synkronointiportti. Se jumittuu, kun se on kytketty yleiseen laturiin. Teoriani on, että nuvi sekoittuu jostain syystä ja yrittää siirtyä synkronointitilaan, kun sen pitäisi vain latautua. En tiedä kuinka nuvi-laturi tai -kaapeli eroaa yleisestä USB-laturista tai -kaapelista.

Joten varo tyhjennintä. Mutta odotan, että se toimii yleensä eri laitteilla.

Nuvi saattaa olla asetettu toimimaan vain vaihteidensa kanssa. Vihaan sitä, kun yritykset tekevät niin ...
Nuvi on yleinen asia; vain heidän autolaturinsa voi kertoa sille, ettei se ole tietokone.
#7
  0
Dan Ray
2011-02-25 19:43:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Veljeni latasi Blackberryään hienosti USB-kaapelillaan ja iPhoneni USB-seinäkupilla.

#8
  0
user83477
2014-06-24 18:54:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

iPhone-kuutiosi ylikuumentui, kun käytin sitä ulkoisen akun lataamiseen, joka vaatii 2,0 A: n virran. USB-virtamittarilla akku veti kuutiosta 1,5 A, mikä aiheutti sen nopean ylikuumenemisen. Kuutioon liitetty iPhone veti 0,7 A.

Kun ulkoinen akku liitettiin vanhan XP-tietokoneen USB-porttiin, se veti vain 0,7 A alkulatauksen aikana ja laski jopa 0,6 A: iin, kun 75% ladattu.

Näyttää siltä, ​​että iPhone-kuution liittäminen muuhun kuin Apple-lähteeseen, joka haluaa 10 W (2 A) eikä 5 W (1 A), voi aiheuttaa kuution yrittämään liikaa virtaa ja aiheuttaa sen ylikuumenemisen ja epäonnistuu.

#9
-1
Juan
2013-06-03 13:21:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, voit ja se on erittäin hyvä laturi. Katso: http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-usb-chargers-in-lab-apple-is.html ja: http: // www .righto.com / 2012/05 / apple-iphone-laturi-teardown-quality.html

Tervetuloa sivustolle! Olisi hyvä, jos voisit antaa meille lisätietoja viestissäsi. Linkit voidaan rikkoa, mikä tekisi kommentoimistasi vähemmän hyödyllisiä.
#10
-1
Brad
2017-11-21 02:33:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen vaihtanut latureitani ja laitteitani useita vuosia.Minulla ei ole ongelmia, paitsi karhunvatukkaani, joka on viime aikoina ollut hieno, vain muutama laturi toimii sen puolesta, ja karhunvatukka-laturi ei ole yksi niistä.

#11
-2
Harold
2012-02-08 00:10:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ei ole epäilystäkään siitä, ettet voi, koska iPhone-laturi ei ole edes sama kuin iPad-laturi. Täydelliset tiedot tästä voit lukea täältä

Näyttää siltä, ​​että * jotkut * epäilevät, ettet voi itse asiassa: katso myös kaikki muut vastaukset tähän kysymykseen.
#12
-3
UL_listed_teacher
2013-03-13 14:10:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Itse asiassa kaikki tekniset ominaisuudet, valmistajien järjestelmälliset käyttöaikataulut ja jännite / ampeerit / mA / ohmit tai muut virranmittaukset syrjään ... KAIKKI YRITYKSET valmistavat tuotekohtaisia ​​laitteistoja ja lisävarusteita VARSIN Omena !! Muussa tapauksessa mikä olisi järkevää valmistaa, ostaa tai valita eri tuotemerkkien välillä. Yleisesti ottaen sanamerkit, kaikki tuotemerkit ovat erilaisia ​​ja toimivat eri tavoin. Liian paljon tai liian vähän virtaa minkä tahansa laitteen kautta millään tavalla on haitallista kyseiselle laitteelle. Rikkoutuneena entisestään, PALAT LAITTEESI / RIKKOITA SINU !! Ne saattavat olla muutamia tapauksia, joissa se yksinkertaisesti haittaa suorituskykyä, mutta miksi vaarantaa sen ?? puhumattakaan siitä, että jos sinulla on ensinnäkin varaa Applen tuotteisiin, miksi säästät kustannuksia tavallisten ylläpitotarvikkeiden kustannuksista;)

Vaikuttaa siltä, ​​että ymmärrät väärin USB-standardin luonnetta (jonka kaikki iPhone-, iPad- ja iPod-perheet noudattavat), joten äänestin vastauksesi alas. Jos sinulla on jaettavaa tietoa, joka osoittaa todennettavissa olevan vaaran muille kuin Applen laitteille, kun käytät Apple USB-laturia, muokkaa vastaustasi.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...